Şükür, Doğa Yürüyüşü

Pandemiden dolayı aylarca evde hareketsiz kalmanın vermiş olduğu fiziksel ve pisikolojik eksiklik bizleri Pazar sabahında 25 doğa severle, doğaya spor yapmaya itti.

Pandemi öncesi sıklıkla gerçekleştirdiğimiz toplu doğa yürüyüşlerine malum durum üzerine ara vermek zorunda kalmıştık. Ortalığın biraz rahatlamasını fırsat bilip ELİ Yürüyüş grubumuzla birlikte Doktor, Esnaf, Memur, Öğretmen ve Emeklilerden oluşan genç ve dinamik 25 kişilik ekiple tembellik etmeden kendimizin doğa’nın güçlü kollarına bıraktık.

Bu tür etkinlikleri sağlıklı bireylerin gücü oranında tereddütsüz yapması lazım. Çünkü bu doğa yürüyüşlerini yapmak insana spor yapmanın yanı sıra; temiz hava alma, kültür gezisi, yeni insanlarla tanışma, şakalaşma gibi diğer pozitif yönleri de yaşatmış oluyor.

Neyse bir kaç özel araçla sabah 07:10’da Dereköy mevkiine geldik. Burası zorluk derecesi bir hayli yüksek yürüyüşümüzün başlangıç noktasıydı. Toplam 3 saat 50 dakika sürecek  13 km’lik zorluk derecesi yüksek etkinliğimize çamurlu ve dik patikada başladık. Açıkçası gözümüz bir hayli korktu! Sonuçta 4 saate yakın yürüyüşümüzün güzergahı hep böyle çamurlu ve tırmanmaysa vay halimize:)

Çamurlu ve dik rampalı Dereköy mevkiini geçtikten sonra Hacı Yusuf Köyünün üstünden Soma’nın en yüksek dağlarından biri olan Aktepe’ye geldik. 185 kottan +1022 kotlu Aktepe, fotoğraflarda görüleceği üzere bu bölgede çiğ, -8 civarındaki hava soğukluğundan sanki kara dönüşmüş gibi. Etraf sis bir o kadar ürkütücü! Etrafta ölmüş Yılkı Atlarının iskeletleri durumu özetliyordu.

Artık 07.03.2021 tarihinde 25 kişilik ekiple yapılan doğa yürüyüşümüzde Dereköy-Hacı Yusuf köyü ve Aktepe’den sonra Aç Öldüren Dostlar Çeşmesindeyiz. Hava çok sert. Yukarıda da belirttiğim gibi -8 derece var. Bunun yanı sıra çok kuvvetli olmasa da esen sert rüzgar buz gibi çarpıyor insana. Bu nedenle arka taraftan önde giden gruba ”biraz bekleyin arka taraf toparlansın” seslenişine maalesef ön taraf kulak asmıyor. Nedeni de durduğun zaman soğuk insanın ciğerine işliyor. Biraz yürüdükten sonra Elmalı harmanlarına (kömür üstündeki toprağın döküldüğü alan) doğru Aç Öldürenden ayrılıyoruz.

Geçtiğimiz parkurlar gerçekten çok güzel daha öncede geçtiğimiz için biliyorum. Sinan Özer hocamız o kadar güzel bir kare yakalamış ki; soğuk-ürkütücü ve yorucu zorlukların arasında profosyonel fotoğrafcılara taş çıkaracak kareyi ölümsüzleştirmiş. Yine de buraya doğanın iyice hareketlendiği zaman Mart sonu Nisan ortası gelmek daha mantıklı.

Artık tırmanma yok. Hep iniş veya biraz düzlük. Ormanın içinden Darkale Çiflikleri, Taş Ocağı mevkii ve Turgutalp Site’de son bulan 3 saat 50 dakika süren doğa yürüyüşümüzü ekibin klavuzu ve medya sorumlusu Sabri Kökgül‘ün meşhur telefon karesi ile tamamladık.

SABRİ KÖKGÜLNotlar: 13 km. uzunluğunda, +150 den +1020 kotuna kadar 6 km. çıkışlı, +1020 tan +380 kotuna kadar 7 km. inişli bu zorlu parkuru tam 3 saat 50 dakikada tamamlayarak tempolu-keyifli ve her şeyden önemlisi yeni-eski arkadaşların kaynaşması açısından keyifli bir yürüyüş oldu diye düşünüyorum.  Ortalama hızımız 5,3 KM/H. Bu hız parkurun zorluk derecesi yüksek olduğu için tempolu yürüyüş hızının da üzerinde.

Toparlayalım; ELİ Grubunun eski yürüyüşçülerin tekrar parkura dönmesi, Esnaf, Öğretmen ve Emekli ağırlıklı dinamik yeni arkadaşlarında “yaşasın tembellik” demeden bu oluşumun içerisinde olmayı devam ettirmeleri temennisiyle bir sonraki hafta sonu doğa aktivitemize bekliyoruz… Selam ve Dua İle Cevdet Yıldırım

Cevdet Yıldırım

Hobi olarak başladığımız ancak yaptığımız paylaşımlarla büyük ilgi gördüğümüz somadaspor.com’da maçlara gitmekten, çala kalem haberlerinizi yapmaktan büyük keyif alıyoruz. 38 yıllık futbola adanmış tecrübelerimizle topluma ufak bir katkımız olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Sizlerden ricamız; biz gazeteci değiliz. Bilgi-birikimlerimizi çala kalem ifade etmeye çalışıyoruz. Somaspor,Samsun Irmaksanayispor, Elbistanspor, Tavşanlı Linyitspor, Soma Linyitspor, Soma Masterler; Futbola adanmış 38 yıl ile, çala kalem yazılmış yazılar vs vs.. Selam ve Dua ile..