Unutulmaz Aç Öldüren Yürüyüşü..

Noktasına virgülüne dokunmadan, Cevdet Yıldırım’ında olduğu, 17 yürüyüşçü ile başlayıp 15 yürüyüşçü ile tamamlanan benim için çok önemli Aç Öldüren Yürüyüşünü siz değerli doğasever ve sporsever okuyucularımla bir kez daha paylaşmak istedim.

AÇ ÖLDÜREN, TOPLAM 16 km. LİK, 5.3 km/saat HIZINDA YÜRÜYÜŞÜMÜZ (TIRMANIŞ VE İNİŞ)

Yaklaşık bir haftadır heyecanla beklediğimiz gün nihayet geldi çattı. Çünkü bugün 11.02.2017 Cumartesi. Yani ELİ Site – Erdenler Yolu – Aç Öldüren – Dereköy güzergahlı zorlu yürüyüş günü. Soma hava durumu için dün baktığımızda; yağış yok, sıcaklık +2/+8 derece arasında ve bulutlu/güneşli bulutlu diyordu. Sanki başka işi-gücü-uğraşı yokmuş gibi 15 doğa sever – yürüyüşçü – koşucu yine bir çılgınlık için bir aradayız.

Yürüyüş 07:45’te her zamanki gibi ELİ Site Cami önünden +150 m. kotundan başladı. Ama önemli iki eksikle. Hocamız Süleyman ÇALIŞKAN ve (Masör) Muharrem Demir. Olsalardı bu keyifli yürüyüşümüz eminim daha da keyifli olurdu.

Gün henüz ağarmamış, hafif soğuk. Hava durumunun aksine hepimiz hava soğuk olacakmış gibi kendi çapımızda hazırlıklıyız. İyi ki öyle yapmışız.

Erdenler yolunda biraz düz yürüdükten sonra bilindiği üzere sert yokuş başlıyor. Tempo hızlı. Şimdilik hep bir aradayız. Yokuşun bitimiyle beraber hava aydınlanıyor ve hep bir arada yürüyüşe devam. Erdenlerin mıcır ocağından sağa dönüyoruz. Tempo hız kesmiyor. Darkale solumuzda ve toplu halde fotoğraf çekimi yapıyoruz. Yollarda çamur yok denebilir. Kısa bir yokuştan sonra tarlalar ve Aç Öldüren istikametine doğru patika yoldan etrafımız çalılık olarak yürüyüşümüz hızlı bir ortamda devam ediyor.

Hızlı yürüyüş kısa mesafeli bölünmelere neden oluyor. 7-8 kişilik grup sanki onları kovalayanlar varmış gibi arkaya hiç bakmadan son sürat yürüyüşlerine devam ediyor. Artık vadi içerisinde ve Aç Öldüren mevkiindeyiz. Burası son zorlu tırmanış. +150 den +960’a tırmanıyoruz. Yaklaşık 800 m. kot çıkışı. Ve mesafe olarak güzergahın yarısı. Ama hava bir kat daha sertleşti.

Fotoğraflarda görüleceği üzere bu bölgede çiğ, hava soğukluğundan sanki kara dönüşmüş gibi. Etraf sis ve ağaçların üzeri bembeyaz çiğ.

Artık 10.07.1992 tarihinde yapılan Aç Öldüren Dostlar Çeşmesindeyiz. Hava çok sert. Sanırım -5 derece var. Bunun yanı sıra çok kuvvetli olmasa da esen rüzgar buz gibi çarpıyor insana. Bu nedenle su içme ve fotoğraf molasını çok kısa tutmak zorunda kaldık. Burası hakikaten güzel bir yer. Ama buraya baharda veya yaz aylarında gelmek daha uygun. Artık buz gibi bir havada ve +960 rakımındayız. Biraz yürüdükten sonra Elmalı harmanlarına (kömür üstündeki toprağın döküldüğü alan) doğru Aç Öldürenden ayrılıyoruz.

Artık tırmanma yok. Hep iniş veya düzlük. Harman ile doğal arazinin kesişim yerinden şevde 2 km. kadar iniş yapıyoruz. Marnlara basa basa ve hafif kaydırarak. Derken harmandan kurtulup bakir alanda orman içi yolumuza (traktör ve köy yolu) yöneliyoruz.

Buraya kadar kısa mesafeli bölünmüşlük devam etti ve devam ediyor. Ama ne olduysa grup koşmaya başladı. Geriye bakan, merak eden yok. Sanırım inişin etkisi ve fark yaratma isteği. İnsan eğer enerjisi varsa ister istemez kendini bu eleştirdiğimiz ortama atıveriyor. Maalesef iyi bir şey değil ama bu böyle ve ben de kendimi bu grup içerisinde buldum.

Aç Öldürenin aksine tepede güneş var ve hava oraya göre çok daha sıcak. Etraf sakin, bakir, çalılık, çam ve Dereköy inekleri. Bu bildiğimiz üzere Dereköye yaklaştığımızın habercisi. Köye ulaşmadan tarlalardan Dereköy – Cenkyeri yoluna çıktık. Artık Dereköy arkamızda kaldı ve biz bazen koşarak yola devam ediyoruz. Yaklaşık 2 km. kaldı. Artık bitiş noktasına ilk varanlar olmak için; Ben, Nurettin ve Arıcıoğlu küçük bir hile yaparak hedefe ulaştığımızda saatler tam 10:45’i gösteriyordu. Ve +380 kotuna inmiştik.

Notlar: 16 km. uzunluğunda, +150 den +960 kotuna kadar 8 km. çıkışlı, +960 tan +380 kotuna kadar 8 km. inişli bu zorlu parkuru tam 3 saatte (hatta 3-5 dk. daha az) tamamlayarak tempolu-keyifli bir yürüyüş oldu diye düşünüyorum. Farklı düşünen arkadaşların da hoşgörüsüne sığınıyoruz. Ortalama hızımız 5,3 km/saat olmuş. Bu hız kanımca düz yolda tempolu yürüyüş hızının da üzerinde. Tüm katılımcılara teşekkürler.
Ahmet DERTSİZ (Harita Mühendisi)