18 Kilometre Aç Öldüren Yürüyüşü..

Sabahın karanlığında ELİ Site Cami önünde buluştuğumuzda saat 08’i gösteriyordu.

Yürüyüşümüz hemen başladı. Çünkü önümüzde 18 km lik tırmanışlı bir güzergah var.

Hava oldukça soğuk. Hatta Kozanlı yolunda iken cep telefonumda Soma için hava -3 dereceyi gösteriyordu. Bu bölüm düz ve düze yakın olduğundan Kozanlı Köyünü kolaylıkla geçtik ve esas tırmanış Kozanlı – Bubeyler arasındaki Albay Öldüren Yokuşunda başladı.

Burayı bitirdikten sonra karşımıza Bubeyler ve Güneş Enerji Sisitemi (GES) bölgesi çıktı. Burada kısa bir foto molası ardından tımanışa devam ettik.

Yerler buz tutmuş. Hava açık, ama soğuk daha da hissettiriyor. Orman içi yoldan bu kez çok sevdiğim vadi içindeki geniş Aç Öldüren yolunda yürüyoruz. Hatta tırmanıyoruz.

Keyifle, sohbet ederek ve en önemlisi 8 yürüyüşçü bir arada.

Mesafe olarak yaklaşık rotamızın ortasında meşhur Aç Öldüren Çeşmesindeyiz.

Ama o da ne?

Gördüğümüze inanamıyoruz. Çeşmenin ağzı, yalağı ve önü genişçe buz tutmuş bir halde. Ama çeşme hafiften akıyor. Çünkü ağzına ince bir çam dalı koymuşlar. Sanırım bu sayede buz tutmadan akıyor.

Görsel olarak müthiş bir manzara. Fotoğraf çekimi sonrası yolumuza devam ediyoruz.

500 m kadar gidince artık güzergahımızın zirvesinde, en üst kotunda, yani +970 teyiz. Artık gerisi kolay. Çünkü inişe geçtik ve artık hiç tırmanış yok. Eski Elmalı toprak döküm harmanları kenarından ve kısmen üzerinden Dereköy’e doğru yine sohbet ederek gidiyoruz.

Bu arada 2 adet yabani tay ve onlarla birlikte köyün inekleriyle karşılaştık. Biraz daha ilerleyince bu kez başka bir inek grubu gördük. Hayvanlar bizi görünce ürkek ürkek bakışarak kaçıştılar.

Bu arada Dereköy’e ulaştık. Buradan asfalt köy yoluna girmeden bu kez eski orman içi yoldan ELİ İdari Binaya doğru ilerledik. Planladığımız bitiş noktasına geldiğimizde saat tam 11:30 olmuştu.

Bu hafta sonu yaptığımız doğa yürüyüşü; 8 kişi ile, 3.5 saat ve 18 km olarak gerçekleşmiş oluyordu.

Birbirinden değerli yürüyüş (tırmanış) arkadaşlarımıza içten teşekkürler.

(Harita Mühendisi Ahmet Dertsiz)